Hayal İle Gerçek Arasında: Babamın Meşhur Bir Sözü Vardır


Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz...

3.3.16

Babamın Meşhur Bir Sözü Vardır

Babamın meşhur bir sözü vardır. “Zamanında ben olmadan bu iş yürümez diyenler, şimdi mezarın altındalar.”
Hayatımızın altın yıllarında olan biz gençlerin çoğu okul denen bozuk sistemin kurbanı olarak uyanıyoruz her sabah. Bilgi, muhteşem bir nimettir fakat okullarda verilen eğitimin gerçekten yararlı bilgiler olduğunu söyleyemeyeceğim. İngilizce dersinde bile konuşmayı değil grameri öğrenen bir nesiliz. Daha Türkçe dersinin bile yapılarını zor öğrenirken bilmediğimiz bir dilin yapılarını öğreniyoruz. Evet tek tezimle eğitim sistemini çürüttüm. Fakat asıl dikkat çekmek istediğim konu bu değil. Her ne kadar saçma bir sistem olsa da, hepimizin bildiği gibi eğitim şart. Geçenlerde kafama bir konu takıldı. Sizlerle paylaşma gereği duydum. Makarayla geçilen sınıflar, kaynatılmak istenen dersler. Gençler bunlar bize bir şey katmıyor. Aksine hayatımızı boşa geçiriyoruz. Bakın yaklaşık 12-16 sene civarı okul okuyorsunuz. Size kalkıp desem ki 16 senenizi siliyorum. Tüm diplomalarınızı yaktım. Bana küfür ederdiniz. Halbuki 16 senenizi gerçekten kendi ellerinizle yakıyorsunuz ve bunu farkında değilsiniz. Farkında olduğunuzda iş işten geçmiş olacak ve geçen 16 seneye yas tutacaksınız. Geçen okuduğum bir kitapta yazar Paul Graham diyor ki: %30 verimle 10 sene çalışıp yılda 30 bin lira cebinize koymaktansa; bu verimi %100 e çıkarıp 10 senede 1 milyon lira kazanmak. Tamamen akıl kârı. Yani demek istediğim şu ki bir işi hakkını vererek yapın. Ya da boşuna sürünmeyin. Yolda gördüğünüz lüks arabalara binmek istiyorsanız ya çok şanslı olmalısınız ya da gerçekten hakkını vererek çalışmalısınız. Bu okuduğunuz yılları ders kaynatarak geçirmek işinizden %10 verim almaktır.
Arkadaşlarımın çoğu üşengeçlikten şikayetçi. 1 ay öncesine kadar ben de çok üşengeçtim (bir insan telefonu şarja takmaya üşenir mi?). Aslında üşengeçlik sadece alışılagelmiş geçici bir durum. Kendinize bir hedef koyup uğruna çalışmaya başlarsanız 1 ay içinde üşengeçlik diye bir hastalıktan eser kalmıyor. Bu aynı koşmaya başlamak gibi bir şey. Tempoyu tutturmak önemli. Gerisi zaten, kendiliğinden geliyor…
Eğer gerçekten kazanmak istiyorsanız her şeyi bir kenara bırakıp çalışmaya başlayın. Emeksiz yemek olmaz. Yok ben çalışamam diyorsanız. Amelelik etmeyin arkadaşlar. Okulu bırakın. Atın kendinizi yetenekli gördüğünüz bir kuruma. Çırak olarak başlayın. Para biriktirip öğrendiklerinizle bir yer açın. Ticarete atılın. Şansınızı deneyin. Boşuna okullarda sürünmeyin. Okumak isteyen arkadaşlarınızı da derslerinden mahrum etmeyin. Kendi zamanınızı da boşa harcamayın. Size şunun garantisini verebilirim. Arkadaşım babasıyla ticaret yapıyor ve Kia Sportage marka jipe biniyor. Herkesin yetenekli olduğu bir konu vardır. Yeteneklerinizi boşa harcamayın. En önemlisi “Tembel olmayın”. Sağlıcakla kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz... Yazıyoruz ama yazar değiliz. Belki bir gün olma yolunda iki genciz. Devamı Biz bölümünde.

Popüler Gönderi

Copyright Berkeozkn Last Update : 17/10/2015