Hayal İle Gerçek Arasında: Bir Rüzgâr ve Jilet


Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz...

24.7.15

Bir Rüzgâr ve Jilet

Yol arkadaşımın, kardeşim kadar yakınımın, dostumun, muhabbeti büyük keyif veren güzel adamın bana mısralarını ezberleten şiiri;


Bir Rüzgâr ve Jilet

N'aber yabancı
Niye düşmüş petrol fiyatı
Rusya'yı batırmak için
Bahaneye ihtiyaç mı var
Kötü huylu da olsa büyümemeli umutlar
Ve öldürülmeli tüm kuşlar
Yabancı beni güldürüyorsun
Dünya alttan üstten basıksa
soğuyabilir mi kutuplar
yüreği gibi bir askerin
Pi'nin virgülden sonrası kadar
Çocuk ölürken Ortadoğu'da
Nasıl şaşırmazsın yalancı
Sen doların yükselişi kadarsın

Yabancı, beni reklam aralarında dinledi
Sorulara nedenleriyle cevap verdi
Duysanız dediklerini deli derdiniz
Geç oldu ama anladım
onun derdi sizin de derdiniz
Baktım çevremdeki simalara bürünmüş
Herkese ve bana da tatlı görünmüş
Fizik içmiş biyoloji yemiş kimyayla büyümüş

Ve
sen
bizdensin, gülersin
yeni bölümünü izlersin dizinin
bilmezsin İsrail dibinde dizinin

Sus artık yalancı,
yoksa inanırım sana
saflık Payı büyük bizde
Yalanlarında gerçek payı var elbet
Ama payda çok büyük yalancı
Bölmek bu kadar kolaydı işte haritayı

Bize gereken belli
Şu doksan derceden dik
soysuz altı köşeli direği bükecek
bu esef ağacını kökten sökecek
Bir rüzgâr rahmetle Doğu'dan esecek
Ve bir jilet ki yarayı değil kolu kesecek

Asım Erdem





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz... Yazıyoruz ama yazar değiliz. Belki bir gün olma yolunda iki genciz. Devamı Biz bölümünde.

Popüler Gönderi

Copyright Berkeozkn Last Update : 17/10/2015