Hayal İle Gerçek Arasında: Podolski ve Nani transferleri üzerine


Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz...

4.7.15

Podolski ve Nani transferleri üzerine

Türkiye beni futbola küstürmeden önce Uganda futbol ligindeki oyuncuları, onların maç başına gol oranlarını ve bonservislerini bilen bir adam olarak, Nani mi Podolski mi tartışmalarına uzak kalamıyorum. Denedim susmayı ama sosyal medya ortamında karşılaştığım yorumlar bana konuşmam gerektiğini hissettirdi. Nani, geçen sene Sporting'de kendini buldu ve iyi bir sezon geçirdi. Podolski'nin çok iyi bir sezon geçirdiği söylenemez. Ama Podolski hakkında haksız eleştiriler yapıldığını düşünüyorum. Özellikle de; "ben onu halı saha takımıma almam" diyen arkadaşın halı saha takımının forvet hattını Messi-Neymar-Suarez üçlüsü oluşturuyor sanırım. Nani transferinin fazlasıyla yüceltildiği ve Podolski transferinin küçümsendiği kanısındayım. Podolski büyük futbolcudur. Almanya milli takımı ile uluslararası arenada elde etmediği başarı yok, oynadığı klüpler ortada. Aynısı Nani için de geçerli, Nani  de ligimiz için çok büyük futbolcu.  İkisi de transfer başarısı. Fenerbahçe'nin  transferde gösterdiği başarının daha büyüğünü taraftarları Twitter'da transferden ballandıra ballandıra bahsederek yapıyor. Ben de bir Galatasaray taraftarı olarak, Podolski transferinin beni çok mutlu ettiğini bu yazı ile belirtmek istedim. Nani ve Podolski kıyaslaması elma ile armutu kıyaslamak gibi oluyor aslında. Biri forvet biri ise kanat oyuncusu, bu doğrultuda Podolski'nin maç başına gol ortalamasının daha yüksek olması gayet mantıklı. Bu sene Podolski Nani'den çok gol atar -bu da sezon için tahminim olsun- Bugüne kadar da öyle olmuş zaten, bknz: Podolski 399 maç ve 152 gol. Maç başına;0.380...  Nani 333 maç 62 gol. Maç başına;0,186...
Buradan yola çıkarak Podolski Nani'den iyidir demek yine abesle iştigaldir. Nani ve Podolski'yi kıyaslamayı bırakıp, klüplerin transfer başarısını tebrik etsek yeterli diye düşünüyorum. Galatasaray 4 milyon euro gibi uygun bir fiyata transferi bitirdi. Fenerbahçe ise nani için 7 milyon pound ödeyecekmiş sanırım. Oyuncuların yaşları neredeyse aynı, ödenen ücretlere bakınca Galatasaray daha uygun bir fiyatla ekonomik anlamda daha iyi bir transfer yapmış diyebiliriz. Altını çiziyorum, ekonomik anlamda. Sportif anlamda neler olacağını bize sezonun ilerleyen haftaları gösterecek. Yıllardır yolunun Türkiye'ye düşeceği yazılan futbolcular bu sene bir bir düşüyor. Sanırım bize de izlemek düşüyor ve belki de aramdaki buzlar ısınır futbolla. Güzel bir sezon olması dileğiyle...

Bu arada, Beşiktaş da dzsudzsak ile ilgileniyormuş. Çok iyi topçu o. Eto'o da bittiğine göre vatana, millete, ümmete hayırlı olsun bu sezon.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz... Yazıyoruz ama yazar değiliz. Belki bir gün olma yolunda iki genciz. Devamı Biz bölümünde.

Popüler Gönderi

Copyright Berkeozkn Last Update : 17/10/2015