Hayal İle Gerçek Arasında: Stephan Hawking'e mektup


Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz...

5.7.15

Stephan Hawking'e mektup

Sevgili Stephan Hawking'e

Çok zor bir hastalığa yakalanmana rağmen, insanlardan sana acımalarını beklemedin. Hayran olunacak bir duruş sergiledin. Adın uzun yıllar yaşayacaktır, saygı duyulacak bir adamsın. Ama sana bir şeyler söylemek istiyorum;
Biliyorum, bu yazıyı okumayacaksın. Ve öyle tahmin ediyorum ki, okusan da Dünya'daki en ünlü teorik fizikçi olarak 17 yaşında
(ki, bundan da emin değilim) bir çocuğun söyleyeceği bu şeyler pek anlamlı gelmeyecektir sana. Sana bu yazıyı, senin  bir söylemine cevap olarak yazıyorum.
Sen şöyle demişsin;
"Fizik ve matematik bize evrenin nasıl başladığını anlatabilir, ama insan davranışını öngörme konusunda pek faydası yoktur. Çünkü insanı anlayabilmek için sonsuz sayıda denklem çözmek gerek. İnsanları, özellikle de kadınları anlama konusunda herkes gibi benim de bir fikrim yok!"

Peki, ben ne diyorum; Kadınlar, erkeklere göre çok daha başka yaşam formları. Bizden daha çok konuşuyorlar, bambaşka bir dünyaları ve o dünyaları içinde bambaşka problemleri var. Onların rimeli akıyor, sen ise her şey teorisinin peşinde koşuyorsun. O yemek yaparken sen 13 bilinmeyenli bir denklem çözmekle meşgulsün. Fiziksel olarak farklı olduğun kadar, zihinsel olarak da farklısın bir kadından. Senin özelinde konuşmaya gerek yok, her erkek için geçerli bu. Kadınlardan farklıyız. Peki, nasıl anlayacağız bu dünyanın yarısını oluşturan ve diğer yarısını yetiştiren özel varlıkları. Ben diyorum ki, gel boşverelim bilimsel metodolojiyi ve benim öznel deneyimim üzerinden gidelim. Buyur, liste yapıyorum.
1-Bir kadını seversen onu anlarsın. En azından anlamaya çalışırsın ve anlamasan bile, kadın senin onu anlamaya çalıştığını anlar. Ki bu da yeterlidir onun için.
2-Bir kadını dinlersen onu anlarsın. Söylediklerini dinliyormuş gibi yaparak günü kurtarabilirsin ama hiçbir şey onun kurduğu bir cümleyi aylar sonra harfi harfine hatırlayacak kadar değer vermenden çok mutlu edemez onu.
3-Madde 2'nin önemini vurgulamak için sana, senden alıntı yapacağım. "Milyonlarca yıl boyunca, insanoğlu hayvanlardan farklı yaşadı. Sonra hayal gücümüzü ateşleyen bir gelişme yaşandı: Konuşmayı ve dinlemeyi öğrendik." Konuşmamın ve dinlemenin önemini gayet iyi bilen bir adamsın işte Hawking. Kadının için hem iyi bir dinleyici olacaksın. Hem de onunla konuşacaksın. Sana heyecan veren her şeyi onunla paylaşacaksın. İnan, kozmolojik bir bulgudan dahi bahsediyor olsan heyecanını hissettirerek anlatacak olursan, hayran hayran dinler seni o kadın.
4-Hawking, sana upuzun bir liste yaparım ama yol gerçekten uzun ve benim uykum var hacım. Bütün maddeleri iki kelimeyle özetleyeyim sana: aşık ol. Bir kelime bonus hakkım da var ise: aşık ol hacım.

Aşk, bir kadını anlamanı da, hayatını anlamlandırmanı da sağlayacaktır. En azından bende böyle oldu bu. Sen de bir dene bakalam...

Dip not: kadınları değil, yalnızca sevdiğiniz kadını anlamaya çalışın. Bana ne ulan başkalarından diyin. Bu tavrı sergilerseniz her halükarda anlaşırsınız zaten.
Demedi demeyin, hemen deneyin.

-Dip not, bütün halk için yazılmıştır. Hawking olmasanız bile üzerinize alınmanızın bir mahsuru yok.-


2 yorum:

  1. Şu sendeki cana yakınlık bitiriyor adamı :) eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah, teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil

Hakkımızda

Tanımlarüstü manifesto; yazıyoruz. Hakkımızda bilmeniz gereken tek şey bu; yaşıyor ve yaşadıkça bir şeyler yazıyoruz... Yazıyoruz ama yazar değiliz. Belki bir gün olma yolunda iki genciz. Devamı Biz bölümünde.

Popüler Gönderi

Copyright Berkeozkn Last Update : 17/10/2015